Kiinnostaako paras hinta asunnostasi kantakaupungissa?

Onko sinulla asunto halutulla alueella ja olet harkinnut sen myymistä?

Oletko havittelemassa siitä sopivaa hintaa, eli sitä mikä menee alle markkinoiden tarjonnan, vai parasta mahdollista markkinahintaa – tai vielä enemmän?

Mikäli tyydyt sopivaan hintaan, ei kannata lukea pidemmälle. Mikäli haluat siitä parhaan mahdollisen hinnan, keep reading!

Yleinen harhaluulo on se, että kun olet kerran onnistunut itse myymään asuntosi nopeasti kännykän kamerakuvilla varustettuna Tori.fi:ssä, tai vaikkapa Oikotie.fi:ssä, on helppo kuvitella, että näin tulee tapahtumaan myös jatkossa, ja kun ostaja nyt sattui löytymään jo vuorokaudessa, niin miksi turhaan panostaa markkinointiin?

Käännetäänpä kysymys toisinpäin: Mikäli sinulla on vain lyhyt aika markkinoida asuntoasi ja tavoitteesi on saada paras mahdollinen hinta, olisiko tärkeää laittaa kohde houkuttelevalla hinnalla ja näyttävällä markkinointiulkoasulla tärkeimpiin portaaleihin, jotta tavoittaisit nopeasti mahdollisimman laajan ja relevantin ostajapotentiaalin?

Ihmiset, jotka haluavat ostaa asuntosi alle markkinahinnalla, kiittävät sinua kyllä Tori.fi -julkaisusta, koska he tietävät että lähellekään koko kilpailupotentiaali ei ole nyt kohteen kimpussa ja he voivat tehdä houkuttelevan sekä sopivan tarjouksen, joka on vain lyhyen aikaa voimassa. Tähän ensimmäiseen tarjoukseen lankeaa yllättävän moni.

Minulle on ensisijaisen tärkeää, kun saan asunnon myyntiin, että annan sille saman tien täyden markkinointipotentiaalin. Tästä syystä käytän satoja euroja some-markkinointiin ensimmäisten päivien aikana. Some mainokseen teen kohteesta aina ammattilaisen tekemän markkinointivideon (toimivat moninkertaisesti paremmin Facebookissa ja Instagramissa), käytän ammattilaisen ottamia valokuvia sekä laitan kohteet joka kerta omien kotisivujemme lisäksi Etuovi.com ja Oikotie.fi -sivustoille.

Parhaan markkinahinnan saamiseen ei yksissään riitä hyvä markkinointiulkoasu, vaan annettu mielikuva pitää myös luonnollisesti lunastaa odotukset ylittävällä asuntonäytöllä, jotta saadaan mahdollisimman relevantteja ja sitoutuneita tarjouksentekijöitä. Myös neuvottelutaidot tarjousprosessissa saattavat nostaa asunnon hintaa jopa kymmenillä tuhansilla euroilla!

Entä kun tavoitteena on saada yli markkinahinnan? Siihen harvoin päästään mikäli kohteen hintapyyntöön jätetään liikaa tinkivaraa. Tästä syystä on ensisijaisen tärkeää, että hintapyyntösi on mahdollisimman realistinen. Tämä lisää myös kohteen ”ärsykkeitä” ja haluttavuutta nettimarkkinoinnissa. Tyypillinen tilanne, jossa rikotaan taloyhtiön myyntiennätykset, on semmoinen, jossa kohteen julkaisun jälkeen paikalle saadaan nopeasti mahdollisimman paljon sellaisia ihmisiä, joille syntyisi eräänlainen tunneside asuntoon. Kun ”pelaajat” ovat paikallaan, tarjouskilpailu voi alkaa!

Autan sinua mielelläni saamaan parhaan mahdollisen hinnan. Olen rikkonut jo monen taloyhtiön hintatilastot jopa kymmenillä tuhansilla euroilla!

Ollaan yhteydessä!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *